Kompiuterių gedimai gali būti tiek techniniai, tiek programiniai. Gedimo diagnostika visada prasideda nuo gedimo pobūdžio nustatymo. Tokiu atveju, kai nustatoma, kad gedimą įtakoja programinė įranga, atliekami tolimesni remonto veiksmai, priklausomai kokie yra nusiskundimai.
Galimi remonto situacijų pavyzdžiai
- Kompiuteris neužsikrauna, atlikti nemokamą diagnostiką, remontui skubos nėra. Duomenys svarbūs.
- Kompiuterio veikimas apžiūrimas meistro, sudaromas veiksmų planas atsižvelgiant į galimų gedimą įtakojančių problemų tikimybę tam, kad kuo operatyviau nustatyti problemą.
- Kai remontui skubos nėra, visada nemokamai profilaktiškai testuojami visi kompiuterio komponentai – kietasis diskas (HDD), operatyvioji atmintis (RAM), maitinimo blokas (PSU), procesorius (CPU) ir jo aušintuvas, pagrindinė plokštė. Įvertinama OS (operacinės sistemos) būklė. Kartais yra galimybe tvarkyti esamą sistemą neatkuriant naujos. Tokiu atveju lieka visi senieji nustatymai savo vietose. Tačiau kartais esama sistema būna taip pažeista, kad belieka vienas kelias – ją atkurti naujai. Nustačius visas problemas informuojame klientą apie situaciją, kokios galimos remonto alternatyvos. Jei dalys blogos jas galima keisti tiek naujomis, tiek naudotomis. Sudaroma bendra darbų sąmata.
- Tokiu atveju kai visi komponentai veikia tinkamai (po sėkmingu testų arba neveikiančius komponentus pakeitus gerais) pradedami programiniai remonto darbai. Jeigu operacinę sistemą (Windows / Linux) įmanoma sutvarkyti jos neperdiegus, tvarkoma esama sistema. Jeigu reikia viską perdiegti naujai, visų pirma kietasis diskas yra prijungiamas prie kito kompiuterio ir yra iškeliami visi svarbūs jame santys duomenys – nuotraukos, dokumentai, vaizdo įrašai, programų nustatymų duomenys. Tuomet, jau turint duomenų kopija, pradedamas operacinės sistemos perdiegimas (perinstaliavimas / atkūrimas). Operacinės sistemos atstatymo metu kietasis diskas gali būti tiek skaidomas į particijas, tiek neskaidomas.
- Perdiegus operacinę sistema, pirmiausia yra įdiegiamos naujausios tvarkyklės bei pačios sistemos atnaujinimai. Tuomet įdiegiamos ir sukonfigūruojamos (pvz. el. pašto Outlook nustymai ir pan.) papildomos standartinės ar kliento pageidaujamos programos. Įkeliami atgal visi išsaugoti duomenys.
Tokio remonto trukmė: nuo kelių darbo valandų iki kelių darbo dienų.
- Kompiuteris užsikrauna, bet veikia labai lėtai. Greičiausiai reikia išvalyti virusus ir nepagaidaujamas programas. Remontas – skubus.
- Kompiuterių meistras skubiai įvertina kompiuterio būklę ir nustato remonto termino galimybę ir rizikas. Užduočių tvarkytuvėje peržiūrima kokios programos kiek resursų naudoja, atliekamas greitasis kietojo disko SMART testas. Tokiu būdu labai dideliu tikslumu galime prognozuoti remonto laiką ir galimybes. Apie tai informuojamas klientas.
- Naudojant specialias programas kompiuteris yra valomas nuo virusų, šiukšlių, nepageidaujamų programų. Dažniausiai kompiuteris atsigauna ir sėkmingai dirba toliau. Blogiausiu atveju tenka pradėti ilgesnę pilno testavimo procedūrą.
Remonto trukmė: nuo kelių darbo valandų.
- Kompiuteris neužsikrauna arba yra naujas be operacinės sistemos. Reikia skubiai kompiuteri paruošti darbui. Svarbių duomenų nėra.
- Įvertinama būklė, atliekami greitieji testai (tokiu atveju kai kompiuteris ne naujas).
- Formatuojamas kietasis diskas ir atkuriama ar naujai diegiama operacinė sistema.
- Diegiamos standartinės bazinės programos bei papildomai kliento pageidaujamos programos. Bazinės programos: naršyklė, antivirusinė, atnaujinimai, darbui su dokumentais programos.
Remonto trukmė: nuo kelių darbo valandų
Prireikė remonto? Kreipkitės mūsų serviso kontaktais arba tiesiog atvykite pas mus.