Lietuviai pamilo mobiliuosius žaidimus ne mažiau už kitas pasaulio tautas. Kas dieną milijonai mūsų tautiečių ištraukia telefonus ir pasineria į virtualius pasaulius – ar tai būtų trumpas pertraukėlės žaidimas darbe, ar ilgesnė sesija namie vakare. Bet kokie žaidimai iš tikrųjų užkariauja lietuvių širdis?
Mobiliųjų žaidimų rinka Lietuvoje auga sparčiau nei kada nors anksčiau. Pagal naujausius duomenis, net 78% lietuvių bent kartą per savaitę žaidžia mobiliuosius žaidimus. Tai reiškia, kad beveik 8 iš 10 žmonių jūsų aplinkoje tikrai turi bent vieną žaidimą savo telefone.
Strateginiai žaidimai: lietuvių mėgstamiausia kategorija
Lietuviai tradiciškai mėgsta galvoti ir planuoti, todėl nenuostabu, kad strateginiai žaidimai čia ypač populiarūs. Clash of Clans ir Clash Royale jau kelerius metus dominuoja atsisiuntimų topuose.
Ypač įdomu tai, kad lietuviai strateginiuose žaidimuose dažnai pasiekia aukštų rezultatų tarptautiniu mastu. Pavyzdžiui, Clash Royale čempionatuose lietuvių komandos reguliariai patenka į pusfinalius, o kai kurie žaidėjai net užima prizines vietas.
Kitas didelis hitas – Rise of Kingdoms. Šis žaidimas ypač patinka vyresniems žaidėjams (30-45 metų amžiaus grupėje), kurie vertina sudėtingesnę strategiją ir ilgalaikį planavimą. Daugelis lietuvių čia susiburia į aljansinius, kur bendrauja lietuviškai ir kartu planuoja atakas.
Puzzle žaidimai: nuo Candy Crush iki sudoku
Jei strateginiai žaidimai dominuoja tarp vyrų, tai puzzle kategorijoje karaliauja moterys. Candy Crush Saga Lietuvoje turi beveik kultinį statusą – šį žaidimą žaidžia nuo paauglių iki senelių.
Bet Candy Crush – tik ledkalnio viršūnė. Lietuviai itin mėgsta ir kitus „trijų eilėje” žaidimus: Homescapes, Gardenscapes, Fishdom. Šie žaidimai populiarūs todėl, kad juos galima žaisti trumpomis sesijomis – kelias minutes laukiant autobuso ar kavos pertraukos metu.
Atskirą kategoriją sudaro klasikiniai puzzle žaidimai. Sudoku ir žodžių kryžiažodžiai mobiliose versijose sulaukė antro gyvenimo. Ypač populiarūs lietuviški žodžių žaidimai – daugelis kūrėjų specialiai adaptuoja savo produktus lietuvių kalbai.
Battle Royale ir veiksmo žaidimai: jaunimo favoritai
Jaunesnė karta (16-25 metų) aiškiai renkasi dinamiškesnius žaidimus. PUBG Mobile ir Call of Duty Mobile čia tikri lyderiai. Šie žaidimai Lietuvoje ypač populiarūs tarp studentų – universiteto bendrabučiuose dažnai organizuojami net mažieji turnyrai.
Brawl Stars – dar vienas fenomenas lietuvių jaunimo tarpe. Šis žaidimas puikiai tinka žaidimui kompanijoje, todėl dažnai galima pamatyti grupeles draugų, susėdusių ratu ir kartu žaidžiančių.
Įdomu tai, kad lietuviai šiuose žaidimuose dažnai formuoja stiprias komandas. Kai kurios iš jų net dalyvauja tarptautiniuose turnyruose ir uždirba pinigų iš e-sporto.
Lietuviški žaidimai: savo kūrėjų palaikymas
Negalima nepaminėti ir vietinių kūrėjų. Lietuviai gana aktyviai palaiko savo šalies žaidimų industriją. „Žaibo” žaidimų studijos sukurti produktai sulaukia šilto lietuvių priėmimo.
Ypač populiarūs žaidimai su lietuvišku turiniu – istorinės tematikos strategijos, žaidimai apie Lietuvos miestus ar net adaptacijos pagal lietuvių liaudies pasakas. Nors šie žaidimai ir nekonkuruoja su globaliais hitais pagal atsisiuntimų skaičių, bet turi ištikimą ir aktyvų žaidėjų ratą.
Lietuviški žaidimų kūrėjai dažnai renkasi nišines temas – pavyzdžiui, žaidimus apie ūkininkavimą ar žvejybą, kurie ypač patinka vyresnio amžiaus žaidėjams.
Socialiniai ir kasualūs žaidimai: visa šeima kartu
Viena įdomiausių tendencijų Lietuvoje – šeimų žaidimas kartu. Among Us pandemijos metu tapo tikru reiškiniu – šį žaidimą žaidė ne tik vaikai, bet ir jų tėvai, net seneliai.
Words with Friends ir panašūs žodžių žaidimai taip pat populiarūs tarp šeimos narių. Daugelis lietuvių šiais žaidimais palaiko ryšį su giminaičiais, gyvenančiais užsienyje.
Kasualūs žaidimai kaip Subway Surfers ar Temple Run išlieka populiarūs visose amžiaus grupėse. Jie puikiai tinka trumpoms pramogoms ir nerekalauja didelio įsigilinimu.
Pinigų leidimo įpročiai: kaip lietuviai investuoja į žaidimus
Lietuviai mobiliųjų žaidimų srityje elgiasi gana atsargiai. Vidutiniškai per mėnesį žaidimams išleidžiama apie 15-25 eurus, kas yra žemiau nei Vakarų Europos vidurkis.
Dažniausiai pinigai leidžiami ne kosmetiniams papuošimams, o praktiniams dalykams – papildomoms gyvybėms, laiko pagreitinimui ar reklamos pašalinimui. Lietuviai vertina funkcionalumą labiau nei išvaizdą.
Įdomu tai, kad vyresnio amžiaus žaidėjai (40+ metų) dažniau pirkdami žaidimuose nei jaunesni. Jie mažiau laiko turi žaidimui, todėl nori greičiau pasiekti rezultatų.
Ateities tendencijos: kas laukia lietuvių žaidėjų
Žvelgiant į ateitį, kelios tendencijos formuoja lietuvių mobiliųjų žaidimų rinką. Pirmiausia – didėjantis dėmesys lietuviškai lokalizacijai. Vis daugiau tarptautinių žaidimų kūrėjų supranta, kad kokybiškas vertimas į lietuvių kalbą gali žymiai padidinti žaidimo populiarumą.
Antra tendencija – augantis susidomėjimas edukaciniais žaidimais. Ypač po pandemijos, kai nuotolinis mokymasis tapo įprastu dalyku, tėvai aktyviai ieško žaidimų, kurie ne tik pramogauja, bet ir moko.
Trečia – 5G technologijos plėtra atidarys duris sudėtingesniems ir grafiškesniems žaidimams. Lietuviai, kurie tradiciškai mėgsta kokybišką turinį, tikrai pasinaudos šiomis galimybėmis.
Ketvirtoji tendencija – augmented reality (papildytos realybės) žaidimų populiarėjimas. Pokémon GO jau parodė, kad lietuviai atviri tokioms inovacijoms, ypač jei jos skatina judėjimą ir socialinį bendravimą.
Lietuvių mobiliųjų žaidimų rinka yra dinamiška ir nuolat kintanti. Nuo strateginių mūšių iki šeimyninių puzzle, nuo vietinių kūrėjų palaikymo iki globalių hitų – mūsų šalies žaidėjai rodo platų skonį ir atvirumą naujovėms. Svarbiausia, kad žaidimai lietuviams – ne tik pramoga, bet ir būdas bendrauti, mokytis ir net užsidirbti. Ateityje ši tendencija tik stiprės, o lietuvių žaidėjų bendruomenė taps dar aktyvesnė ir įvairesnė.