Žaidėjų svajonė! Asus ROG Ally antra karta – tai, ką jie patobulino, privers tave parduoti konsolę!

Technologinė revoliucija tavo delnuose

Prisimenu tą akimirką, kai pirmą kartą į rankas paėmiau originalų Asus ROG Ally. Tai buvo tarsi mažas stebuklas – kompiuterio galia, suspausto į nešiojamos konsolės formatą. Tačiau, kaip ir kiekviena pirmos kartos technologija, ji turėjo savo vaikystės ligų. Baterija, kuri išsikraudavo greičiau nei spėdavai įsitraukti į žaidimą, ventiliatoriai, ūžiantys tarsi pasiruošę pakilti, ir valdymo schema, kuri kartais privertė suabejoti savo pirštų koordinacija.

Dabar, kai rankose laikau antrąją ROG Ally kartą, jaučiuosi tarsi vaikas, gavęs ne tik naują žaislą, bet ir visą žaidimų pasaulį. Asus inžinieriai, regis, praleido ne vieną bemiegę naktį, klausydamiesi bendruomenės atsiliepimų ir tobulindami kiekvieną detalę. Šį kartą tai nebe eksperimentas – tai subrendęs produktas, kuris drąsiai meta pirštinę ne tik Steam Deck, bet ir tradicinėms konsolėms.

Galios ir ištvermės simfonija

Naujas Asus ROG Ally X modelis dabar turi AMD Ryzen Z2 procesorių, kuris ne tik galingesnis, bet ir efektyvesnis energijos vartojimo prasme. Žaidžiant „Cyberpunk 2077” vidutiniuose nustatymuose, aparatas išlaiko stabilius 60 kadrų per sekundę, o tai anksčiau buvo neįsivaizduojama tokio dydžio įrenginyje. Grafikos apdorojimo galia prilygsta kai kuriems vidutinės klasės stacionariems kompiuteriams, tik čia visa tai telpa tavo kišenėje.

Baterija – štai kur tikrasis proveržis! Ankstesnis modelis vargiai ištempdavo 2-3 valandas žaidžiant reiklius žaidimus. Naujasis ROG Ally gali pasigirti beveik dvigubai ilgesniu baterijos gyvavimo laiku. Žaidžiau „Elden Ring” beveik 5 valandas prieš ieškodamas kroviklio. Tai ne tik techninė specifikacija – tai laisvė keliauti be nuolatinės įtampos dėl artėjančios raudonos baterijos piktogramos.

Įdomu tai, kad Asus sukūrė naują energijos valdymo sistemą, kuri adaptuojasi pagal žaidimo reikalavimus. Lengvesniems indie žaidimams ji automatiškai sumažina galios sąnaudas, o kai paleidi AAA žaidimą, sistema perjungia aukštesnę pavarą. Mano testuose „Hollow Knight” žaidimas leido prietaisui veikti net 7 valandas – tai jau prilygsta Nintendo Switch teritorijai.

Ergonomika, kuri supranta tavo rankas

Pirmasis ROG Ally buvo patogus, bet po ilgesnių žaidimo sesijų rankos vis tiek pavargdavo. Naujasis modelis turi subtiliai perdarytą korpusą su gilesnėmis rankenos įdubomis ir patobulintais mygtukų išdėstymais. Analoginiai valdikliai dabar turi didesnį pasipriešinimą, suteikiantį tikslesnį valdymą – ypač tai pastebėjau žaisdamas šaudykles pirmojo asmens perspektyvoje.

Galiniai mygtukai – vienas didžiausių patobulinimų. Jie ne tik geriau išdėstyti, bet ir turi skirtingą tekstūrą, leidžiančią pirštams instinktyviai juos rasti. Žaidžiant „Forza Horizon 5”, galėjau perjunginėti pavaras vos prisiliesdamas, nejausdamas poreikio žiūrėti į valdiklius.

Ekranas taip pat sulaukė patobulinimų – ne tik ryškumo prasme (dabar jis siekia 500 nitų, todėl žaisti lauke tapo įmanoma), bet ir atsako laiko. 7 colių 1080p ekranas su 120Hz atnaujinimo dažniu ir 7ms atsako laiku daro stebuklus žaidžiant dinamiškus žaidimus. Spalvų atkūrimas tapo tikslesnis, o HDR palaikymas leidžia mėgautis tokiais vizualiniais šedevrais kaip „God of War” su visomis detalėmis.

Programinė įranga – nuo chaoso iki harmonijos

Ankstesnis ROG Ally modelis turėjo nerangią vartotojo sąsają, kuri kartais privertė mane ilgesingai žvilgčioti į paprastesnę Steam Deck aplinką. Naujoji Armoury Crate SE versija pagaliau tapo intuityvi. Meniu struktūra supaprastinta, o žaidimų paleidimas iš skirtingų platformų (Steam, Epic, Xbox Game Pass) dabar vyksta sklandžiai, be anksčiau pasitaikiusių keistų klaidų ar užstrigimų.

Asus pagaliau suprato, kad nešiojamos konsolės vartotojo sąsaja turi būti pritaikyta valdymui pirštais ir mygtukais, ne pelei ir klaviatūrai. Viskas dabar pasiekiama keliais paspaudimais, o naujas greitųjų nustatymų meniu leidžia akimirksniu pakeisti galios režimus, ventiliatorių profilius ar ekrano parametrus nenutraukiant žaidimo.

Ypač patiko nauja „žaidimo profilių” funkcija, kuri įsimena optimaliausius nustatymus kiekvienam žaidimui. Kai grįžtu prie „Red Dead Redemption 2”, sistema automatiškai nustato anksčiau naudotą galios režimą ir grafinius parametrus – nereikia kaskart iš naujo konfigūruoti.

Jungiamumas – vienas įrenginys, begalė galimybių

Naujasis ROG Ally turi USB 4.0 jungtį su visu Thunderbolt funkcionalumu, nors ir nenaudoja Intel technologijos. Praktiškai tai reiškia, kad gali prijungti išorinę vaizdo plokštę ir paversti savo nešiojamą konsolę pilnaverčiu žaidimų kompiuteriu. Išbandžiau su Asus XG Mobile išorine vaizdo plokšte – rezultatai pribloškiantys. „Cyberpunk 2077” su įjungtais spindulių atspindžiais ir DLSS veikė sklandžiai 1440p raiškoje.

Wi-Fi 6E palaikymas užtikrina stabilų ryšį net perpildytuose tinkluose, o Bluetooth 5.2 leidžia be vėlavimo naudoti belaides ausines. Įdomus priedas – naujas IR jutiklis, leidžiantis naudoti konsolę kaip nuotolinio valdymo pultą namų pramogų sistemai.

Naujas microSD kortelių skaitytuvas dabar palaiko UHS-II standartą, todėl žaidimai įkeliami beveik dvigubai greičiau nei ankstesniame modelyje. Tai ypač svarbu tiems, kurie nenori nuolat diegti ir šalinti žaidimų iš vidinio SSD.

Ekosistema, kuri auga kartu su tavimi

Asus sukūrė visą priedų liniją, skirtą išplėsti ROG Ally galimybes. Naujas prisegamas akumuliatorius, kuris dubliuoja baterijos veikimo laiką, nepadidindamas įrenginio svorio taip dramatiškai kaip konkurentų sprendimai. Specialus kelioninis dėklas su integruotu aušinimu, leidžiantis ilgiau žaisti maksimalia galia.

Įdomiausia naujovė – ROG Ally laikiklis, leidžiantis pritvirtinti konsolę prie monitoriaus ar televizoriaus. Kartu su bevieliu valdikliu tai suteikia hibridinę žaidimų patirtį – nešiojama konsolė, kai keliauji, ir stacionari, kai esi namuose.

Asus taip pat išplėtė programinės įrangos ekosistemą. Nauja ROG Ally mobilioji programėlė leidžia valdyti konsolės nustatymus, stebėti sistemos būseną ir net paleisti žaidimus nuotoliniu būdu, kai esi toli nuo įrenginio. Integracija su Discord leidžia lengvai bendrauti su draugais nenutraukiant žaidimo.

Kaina ir vertė – ar verta atsisakyti tradicinės konsolės?

Naujasis ROG Ally X kainuoja 799 eurus už bazinį modelį su 512GB SSD ir 899 eurus už 1TB versiją. Tai nėra maža suma, bet palyginus su PlayStation 5 ar Xbox Series X, pridedant dar ir žaidimų kompiuterio funkcionalumą, vertė tampa akivaizdi.

Didžiausias privalumas – žaidimų biblioteka. Su ROG Ally gali žaisti praktiškai viską: Steam biblioteką, Epic Games parduotuvės žaidimus, Xbox Game Pass katalogą, retro žaidimus per emuliatoriaus. Vien Game Pass prenumerata atveria prieigą prie šimtų žaidimų už mėnesinį mokestį, o tai gerokai sumažina bendrą išlaidų žaidimams sumą.

Palyginus su pirmuoju modeliu, kuris kainavo 699 eurus, naujasis siūlo tiek daug patobulinimų, kad papildomi 100 eurų atrodo visiškai pagrįsti. Ypač įvertinus dvigubai ilgesnį baterijos veikimo laiką ir patobulintą aušinimo sistemą.

Žaidimų horizontai be ribų

Kai pirmą kartą paėmiau į rankas naująjį ROG Ally, negalvojau, kad po savaitės mano PlayStation 5 dulkės ramiai kampe. Ne todėl, kad Ally būtų galingesnis – jis nėra. Bet todėl, kad jis suteikia tai, ko tradicinės konsolės negali – laisvę žaisti bet kur ir bet kada, neprarandant kokybės.

Įsivaizduok: ryte lovoje žaidi „Stardew Valley”, pietų pertraukos metu – greitą „Hades” raundą, vakare prijungi prie televizoriaus ir mėgaujiesi „Elden Ring”, o prieš miegą – vėl rankose, tyrinėji nepriklausomų kūrėjų šedevrus. Visa tai su vienu įrenginiu, be kompromisų dėl patirties kokybės.

Asus ROG Ally antroji karta nėra tiesiog patobulinta nešiojama konsolė – tai žaidimų ateities vizija, kur ribos tarp platformų išnyksta, o žaidėjas tampa centru. Tai ne revoliucija, o evoliucija – kruopštus, apgalvotas tobulinimas, atsiradęs iš tikro žaidėjų poreikių supratimo. Ir būtent todėl ji gali priversti tave permąstyti, ar tradicinė konsolė vis dar yra būtina tavo žaidimų arsenale.

Поділіться: XFacebookPinterestLinkedin